HeadOffice laat Federale Verzekering ook haar verhalen met u delen

Tuesday, March 10, 2020

Federale Verzekering is de verzekeraar die zijn winst met u deelt. Maar daarnaast wil ze ook een relevante rol spelen in het dagelijks leven van haar  klanten en toekomstige klanten. De resultaten van de Custometer hebben tot een restyling van haar magazines door HeadOffice geleid. En zo versterkt Federale Verzekering de connectie met haar klanten .

 

 

 

De uitdaging

Federale Verzekering is in België een bijzondere verzekeraar. Zo heeft ze als coöperatieve vennootschap geen externe aandeelhouders en deelt ze al jaar en dag haar winst met haar klanten, zoals haar slogan aangeeft: De verzekeraar die zijn winst met u deelt. Dit gebeurt door de verdeling van restorno’s onder haar klanten.

Uit de Custometer die lezers van haar trimesteriële magazines Contact (gericht naar de B2C-klant) en Business Contact (gericht naar de B2B-klant, die tegelijk ook Contact ontvangt) bevroeg, kwam naar voor dat beide magazines als positief en als  inhoudelijk relevant en betrouwbaar werden beoordeeld. Wel deelden de lezers de info slechts zelden met anderen, werden de magazines weinig doorgegeven en zetten ze niet aan om de website te bezoeken.

Kortom: lezers zagen de bladen veeleer als een me-moment. Tijd voor een restyling, dachten ze bij HeadOffice en Federale Verzekering!

De oplossing

HeadOffice gaf beide magazines zowel inhoudelijk als visueel een restyling met een dynamische look & feel. Tegelijk wil Federale Verzekering ook de verzekeraar zijn voor iedereen met een ondernemende mindset ongeacht of het nu particulieren of ondernemers zijn.

Of je nu jouw woning renoveert of de overname van een andere onderneming afrondt, je dromen realiseren doe je samen met een betrouwbare partner als Federale Verzekering aan je zij. Ook dit komt naar voor in het magazine dankzij de  verhalen van klanten die hun plannen waarmaken.

Door de integratie van content aangeleverd door de lezer-klant en de aandacht voor verhalen van klanten met een ondernemende geest zet HeadOffice dit extra in de verf. Daarnaast werd er ook gekozen voor een cross channel-aanpak met QR-links naar de website en het doortrekken van contentverhalen op sociale media.

De resultaten

Door de visuele opfrissing, de kwaliteitsvolle content en de crossmediale aanpak liet HeadOffce Contact en Business Contact evolueren tot aantrekkelijke en dynamische magazines die nog meer uitnodigen om gelezen te worden, en daarnaast de lezers ook activeren om die informatie en sterke verhalen te delen.

Meer info over de Custometer

 

comments

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.