Hoe een magazine helpt om mensen te bereiken die geen reclame zien

Thursday, May 17, 2018

Hoe bereik je een CEO van een groot bedrijf? Ze zijn zo druk bezet dat ze geen tijd hebben om tv-spots of andere reclame te zien. Audi en Prophets vonden een manier…

Met zijn topmodel A8 mikt Audi ook op een ‘toppubliek’. De CEO’s van de 200 grootste bedrijven bijvoorbeeld. Maar die zijn natuurlijk druk bezet en dus heel moeilijk te bereiken.

Audi en bureau Prophets slaagden erin en deden dat door de CEO’s een gepersonaliseerd magazine te bezorgen. Daarin ging het niet over Audi en het bewuste model, wel over visie. Het bevatte verhalen van innovatieve denkers, want dat werkt inspirerend voor een CEO, wiens belangrijkste taak het is een visie voor zijn bedrijf te ontwikkelen.

Het magazine werd persoonlijk afgegeven aan de receptie van het bedrijf en zorgde voor een response rate van 30%. De CEO’s konden immers een follow-up gesprek aanvragen met een van de denkers wiens verhaal in het magazine stond. Daarnaast werden 26 testritten aangevraagd. Mission accomplished voor Audi en Prophets! En goed voor een Gold in ‘Best use of content in an integrated campaign’ en een Craftmanship award.

Bekijk de casemovie

comments

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.