Hoe helpen met content ‘ook in real life’ kan

Thursday, May 17, 2018

Je doelgroep helpen is een van de voornaamste doelstellingen met content marketing. Telenet Business en TBWA namen het zeer letterlijk en brachten de klanten en prospecten van de telecomreus in contact met digitale experts.

Een derde van de Vlaamse ondernemers is niet online aanwezig en heeft dus geen website of geen Facebookpagina. Daar wilde Telenet wat aan doen. Als telecomoperator heeft het immers baat bij meer digitalisering.

Daarom zette het samen met TBWA het platform ‘De Digitale Versnelling’ op. Daar konden ze een afspraak maken met een van de 15 experts in digitale marketing, e-commerce, online adverteren…

Daarnaast biedt het platform ook heel wat nuttige content. Hier geen campagne-aanpak dus, wel een langetermijnaanpak, bekroond met een Gold in de categorie ‘Best content marketing program B2B’.

De resultaten logen er immers niet om. In een jaar tijd werden zo’n 1000 afspraken geboekt en werd de site 80.000 keer bekeken. De NPS-score van Telenet Business lag op het einde van het jaar 28 punten hoger…

Bekijk de casemovie

comments

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.