Santander bewijst dat content marketing en klassieke reclame kunnen samengaan

Wednesday, October 23, 2019

Jesper Laursen, CEO van Native Advertising Institute, maar ook van bureau Brand Movers, presenteerde in Cleveland een case van Santander, de van oorsprong Spaanse bank. Die bewijst dat content marketing en advertising samen voor mooie resultaten kunnen zorgen.

De eerste stap van Santander was het uitbouwen van een content hub waar Denen alle mogelijke informatie en inspiratie terugvonden over sparen en lenen. Dat laatste is in Denemarken blijkbaar nog een taboe. Het staat immers symbool voor onverantwoord met je geld omspringen. Santander wilde die perceptie veranderen en de content hub zorgde daarvoor.

De traffic naar de site steeg mettertijd met 52%, wat ervoor zorgde dat 11% van de Denen (z’n 600.000 personen) ooit de site bezochten. ‘Prosperity through responsability’ werd geleidelijk aan logisch in het hoofd van de Denen.

Voor de volgende stap wilde Santander een tv-spot maken. Het koos daarvoor voor zijn contentmarketingbureau. Brand Movers maakte een tv-spot die mensen doorstuurde naar de fase waarvoor ze klaar waren: voor sommigen was dat meteen naar de productpagina’s, voor anderen naar nog meer content waarbij ze via lead nurturing geleidelijk aan richting aankoop werden geleid.

Het resultaat? Een verhoging van het aantal bezoeken aan een reeds veelbezochte site met 17%, 30% meer tijd besteed op de site en 48% meer productpagina’s bekeken. De conversie ging met 25% de hoogte in.

De straffe combinatie van content marketing en advertising: het kan!

Bekijk de case

comments

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.