Sonar creëert aanbevelingen voor Laperre

Tuesday, March 13, 2018

Volgens onderzoek duurt het gemiddeld 7 jaar vooraleer mensen met een slecht gehoor de stap (durven) zetten naar hulp. Daarom brengt het magazine Sonar (24 p.) van Lapperre herkenbare verhalen die mensen kunnen aanzetten om sneller een gehoortest te doen. 136.000 magazines worden verdeeld; de digitale versie wordt naar 7.600 e-mailadressen gestuurd.

DE UITDAGING

DOEL

Band versterken met (toekomstige) klanten via het magazine:

  • Drempelverlagend werken door herkenbare verhalen te brengen.
  • Info bieden over alles wat met geluid en gehoor te maken heeft.
  • Expertise van Lapperre bevestigen.
  • Lezers sensibiliseren over de kwalijke gevolgen van geluidsoverlast.

DOELGROEP

  • Klanten en prospects van Lapperre in heel België.
  • 61% van de lezers van Sonar zijn mannen, meestal uit de leeftijdsgroep van 55 tot 79 jaar (74%).

DE OPLOSSING

Er zijn drie bladpijlers impliciet in de structuur aanwezig:

1.     Oor te luister: over klank en geluid.

2.     Beter horen: de expertise van Lapperre, met audiologen aan het woord.

3.     Laat je horen: mensen over hun gehoorprobleem.

- Evenwichtige verhouding ernstig en ludiek

- Problemen uitleggen op een visueel aantrekkelijke manier

- Foto’s van de echte mensen in hun eigen leefwereld

Een  digitale versie, met video, beeld en interactiviteit  (http://magazine.lapperre.be) dient ter versterking van de brand awareness.

HET RESULTAAT

Eind 2016 werd een Custometer-onderzoek uitgevoerd. De resultaten waren voor bijna alle aspecten hoger dan benchmark:

  • fotokwaliteit 8,6/10, formaat 8,6/10, leesbaarheid 8,5/10
  • 90% vindt info nuttig en leert nieuwe dingen over Lapperre.
  • Opvallend is de activatie: 81% van de lezers krijgt zin om Lapperre aan te bevelen aan iemand anders (20% meer dan benchmark)
  • 77% krijgt zin om Lapperre producten te kopen
  • 88% zegt dat Sonar aantoont dat Lapperre een innovatief bedrijf is
  • 86% krijgt gevoel dat Lapperre hem/haar als belangrijke klant waardeert (21% meer dan benchmark)

De kwalitatieve feedback die bureau Bold & pepper dankzij de Custometer binnenkregen, bleek ook heel nuttig en liet ons toe om het format in 2017 te perfectioneren. Bureau en klant veranderden de oorspronkelijke (niet zo sexy) naam van het magazine (oorspronkelijk ‘Lapperre Magazine’) naar Sonar, verbeterden de leesbaarheid door het krullerige lettertype te schrappen (meer gericht op het doelpubliek van de oudere lezers), en voegden een lezersrubriek toe waarbij ze praktische vragen laten beantwoorden door een audioloog.

MEER INFO

comments

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.