Cases
BOCA: Hoe de juryvoorzitters deze editie evalueren
De BOCA kennen twee jury’s. Zowel die van de Strategy & Distribution Awards als die van de...
BOCA: Zij zijn goed voor vier Gold
Vier bureaus sleepten een Gold Award in de wacht op de vijfde editie van de Best of Content Awards...
5 opmerkelijke Belgische merkencases op TikTok
Zowel internationale als Belgische merken proberen steeds meer aanwezig te zijn op TikTok. Het ene...
Mensura wakkert de dialoog rond verzuim aan
De cijfers liegen er niet om: verzuim blijft een joekel van een uitdaging in Belgische bedrijven....
Parentia doet business groeien met content
De markt van uitbetalers van het Groeipakket is heel concurrentieel. Parentia en Custo-lid...
De oercases: Red Bull
Elk vak heeft z’n oervoorbeelden. De initiatieven die iedereen kent en waar iedereen graag naar...
Like it! Love it! Dieter De Schutter
Content creators op YouTube, TikTok en andere sociale media kunnen een goede inspiratiebron voor...
De oercases: The Furrow (John Deere)
Elk vak heeft z’n oervoorbeelden. De initiatieven die iedereen kent en waar iedereen graag naar...
Mercedes-Benz vervangt Autosalon door MB Talks
Geen Autosalon dit jaar maar niet getreurd voor Mercedes-Benz. In samenwerking met Emil/Publicis en...
Al aan bedrijfsradio gedacht?
Hoe zorg je ervoor dat je werknemers met elkaar in contact blijven wanneer de werkvloer nog steeds...
Uitverkocht nog voor het gedrukt was
Een papieren wandelgids die het beter doet dan digitale wandelroutes? Een teken des tijds, zegt...
Samsung lanceert met augmented reality
Wat doet u wanneer COVID-19 roet in het eten gooit van uw toekomstig evenement? Het is een vraag...
Gentsters verbindt medewerkers van Stad Gent
Hoe creëer je een gevoel van verbondenheid bij een organisatie die meer dan 10.000 medewerkers telt...
Het boek van … Jeroen Van Haele
In veel boeken worden wijsheden verkondigd en toekomstvoorspellingen neergeschreven die in de kern...
NewsMaster haalt de banden met Moovizz aan
NewsMaster versterkt zich met videospecialist Moovizz. Beiden maken ze deel uit van het netwerk van...
Het boek van… Martine Peleman
Sommige boeken leren je iets over content marketing, andere boeken ‘zijn’ content marketing. Dat is...
The making of: een printmagazine in coronatijden
Social distancing terwijl je een magazine voor een fashion retailer in elkaar bokst? Probeer maar...
Fevia bedankt zijn #FoodHeroes
Naast de zorg hield ook de voedingsindustrie onze maatschappij de afgelopen weken draaiende. Dat...
De beste cases wereldwijd uit 2019
Hoe kan 2019 ons volgend jaar inspireren? We vroegen aan Bert van Loon en Albert Jan Huisman van #...
Federale Verzekering met échte verhalen op social
Federale Verzekering versterkt al langer de band met zijn klanten via content marketing. De...
Belgen scoren op GP Content Marketing
Met een recordaantal van 214 inzendingen was de Grand Prix Content Marketing – de hoogmis van...
AXA Bank ‘bouwt’ aan een sterke klantenrelatie
AXA Bank creëert met AXA Bank bouwgids een speciale uitgave voor mensen die aan het begin staan van...
BOCA 2019: Head Office meest bekroonde bureau
De tweede editie van de BOCA, de Best of Content Awards, leverde een oogst van 32 awards op. Maar...
Audi bezorgt Prophets twee Gold
Prophets en Audi, het lijkt wel het winnend duo van de BOCA… Ze wonnen vorig jaar al een Gold en...
Drie cases, vier awards voor The Fat Lady
Geen Gold, maar wel opnieuw heel wat cases in de prijzen. The Fat Lady kwam ook dit jaar sterk voor...
Cypres, koning van de Craftsmanship Awards
Met drie Craftsmanship Awards mag Cypres zich de ongekroonde koning van deze awards noemen....
7 tips voor een straffe contentmarketingcase
Op 12 maart luisterden de leden van de Expert Community Content Marketing van UBA naar twee...
Case: Northwell Health
In Cleveland is tussen de talrijke keynotes ook plaats voor cases. Een van de meest opvallende was...
Hoe helpen met content ‘ook in real life’ kan
Je doelgroep helpen is een van de voornaamste doelstellingen met content marketing. Telenet...
Hoe een magazine tot bestellingen leidt
Bij lead generation denken heel wat marketeers spontaan aan internet. Dat ook magazines hiervoor...
Hoe content een doelgroep helpt te vinden
Wat als je niet meteen weet wie tot je doelgroep behoort? Een niet-evident vraagstuk voor een...
BOCA: 4 Gold voor 4 verschillende bureaus
De eerste editie van de BOCA, de Best of Content Awards, zorgde voor in totaal 31 awards. Daarvoor...
Ascento en Head Office lanceren #EviDurft
Loopbaanbegeleiding kan voor iedereen, altijd en overal. Samen met Head Office laat Ascento zien...
Simply you mikt op authenticiteit en eerlijkheid
Op de centrale website, met o.a. het Simply you-platform, wil Carrefour de Belgische consument...
Medi-Market toont crossmediaal zijn expertise
Medi-Market, een grote speler op de parafarmaceutische markt in België, heeft voor contentmarketing...
De Onbestaande Gemeente
Bij f-twee krijgen ze wel vaker vragen van gemeenten om hen te helpen bij hun communicatie. Maar...
Ontdek de beste native advertising van 2017
In november reikte het Native Advertising Institute in Berlijn de Native Advertising Awards uit. De...
Coca-Cola gaat op Journey
Interessante content in een online magazine
Samsung optimaliseert training
Head Office en Samsung verzorgden samen een sterke stijging in gebruikers en participatie op de S-...
Mayerline zet haar eerste stappen in content marketing
Modemerk Mayerline wil haar klanten op een andere manier bereiken en inspireren. Het merk koos...
Niko kiest voor storytelling
Storytelling is vandaag essentieel om producten tot leven te brengen. Zeg daarom niet ‘schakelaars...
Kaartjes en KPI’s voor ‘happy moments’
Kaartjes die horen bij de gelukkigste momenten in een mensenleven: dat is de corebusiness van ...
Proximus zet verder in op B2B content platform
Proximus (ICT en telecom) positioneert zich met het gesegmenteerde B2B Content platform ‘One’ (...
Print en online voor IN VLAANDEREN
Kortbijvakanties waren nog nooit zo populair. Geen lange autoritten of overvolle vliegtuigen, maar...
Takeda maakt online community voor patiënten
Content Cuckoo Bronze Award – Best content platform
DNS Belgium helpt je een goede naam te zoeken
Content Cuckoo Silver Award – Best content platform
Scapa zet in op content marketing
BeContent lanceert lifestyle magazine voor Scapa
Innovatief rouwconcept
Flowers Forever houdt de liefde voor een overledene levend.
Het online lifestyle magazine van bol.com
Trends & inspiratie zorgen voor extra verkoop.
Ontdek ‘The Talks’
Hoe Rolex editoriale content inzet om de brand nog te versterken.
The content marketeer #2
De content road van ... Helen Willems, Managing Director Miele Belgium.
De slimme B2B-aanpak van American Express
Gebaseerd op 5 pijlers die ook jij kan toepassen.
Inspirerend succesverhaal
Hotelketen Marriott toont wat het slim gebruiken van content écht voor jou kan doen.
Audi verleidt tot actie met premium content strategie
Toonbeeld van een consequente langetermijnstrategie met premium content.
Custo goes Cuckoo
Custo haalt 13 awards binnen op de Content Cuckoo Awards 2016.
bpost wijst creatieve agentschappen op brievenbus
U hebt ondanks het internet nog steeds een brievenbus? En u kijkt dagelijks wat de postbode anders...
OVB: een jaarverslag dat volledig digitaal gaat
Ook dit jaar kiest de Orde van Vlaamse Balies ervoor haar jaarverslag enkel digitaal aan te bieden...
ENGIE Electrabel: sales funnel vullen met klantgerichte content
Content Platform 'One'
Proximus is in België ICT en Telco-marktleider, maar draagt nog steeds het minder positieve imago...
Videomarketing, een haalbare kaart?
IKEA toont hoe het kan.
Seems impossible. Let’s do it !
De belangrijkste gebeurtenissen uit het leven van een ‘klein’, onafhankelijk maar ambitieus...
City, de opvolger van City Mag
Nieuwe formule, nieuw formaat.
.eu-Illustrated
Een responsive magazine met beeldrijke verhalen.
Hoho van Dewaele
Uniek woon- en immomagazine.
Cook mol!
Verzameling recepten van expats bij stadsgids.
Niets blijft hetzelfde
Tijden veranderen, covers van tijdschriften ook.
ing.world: van print naar online experience
Een nieuwe format die zowel de digitale beleving als de lezer op de eerste plaats zet.
colora groeit tegen de trend in
Nieuwe ‘always on’ content brengt colora top of mind bij aankoopbeslissingen rond interieur.
Eureka voor Agfa Healthcare
Innovatie-programma Eureka zorgt voor wakkere werknemers bij Agfa Healthcare.
Vernieuwd ledenblad Touring levert 12 % meer lezers op
Succesvolle invulling van Touring’s nieuwe positionering als mobiliteitsoplosser.
Mooi cadeautje
De in 2005 geopende Rockhal toont zijn eerste decennium in een prachtig jubileumboek.
Lapperre magazine
Lezersonderzoek toont aan: print wint.
Breien is hot!
Veritas speelt in op deze trend en geeft zijn eerste breimagazine uit.
Panos steekt fun in zijn merk!
Plezant krokante online content hub.
Travelblog by Luxair
User-generated content met tips van insiders in 19 Europeses steden.
VUB organiseert zijn content
Een on- en offline community rond alles dat VUB is en te vertellen heeft.
Een bedrijfsboek met ‘smoel’
Bron van inspiratie voor iedereen met belangstelling voor schrijnwerk.
Delhaize magazine als echt content platform
Aantrekkelijk en toegankelijk, zowel off- als online.
Momentum voor Uber
Hoezo, een print magazine voor digitale baanbreker Uber?
Wehkamp laat e-commerce groeien met content
Wehkamp.nl gelooft rotsvast in content.
The Fat Lady laat Star Wars wachten
Of hoe content als call-to-action inzetten?
Cofely Fabricom kiest Headline voor personeelsblad
Succesvolle aanpak door maximaal te focussen op de medewerkers en hun verwezenlijkingen.
Jij & UWV
Een award-winning magazine dat optimaal werd ingezet bij change management.
Co-creatie: 10 inspirerende cases
Hoe werken met content die door je klanten wordt gegenereerd?
Jaja op groot onderhoud bij Jaguar Land Rover
Blad op maat van de medewerkers.
Topman Cofely Fabricom krijgt personality magazine
Een afscheidscadeau als geen ander.
Lanceer jezelf als expert: maak een vakblad
Een reputatie is goud waard. Als potentiële klanten jou zien als een expert, neem je al van bij het...