News
Hoe starten met contentrecyclage?
Reduce, Reuse, Recycle: een populair duurzaamheidsmodel, waar alle merken die bezig zijn met...
3 manieren om aan content repurposing te doen
Op 24 november organiseerde Thomas More in het kader van het UNTAPPED-project een inspiratiesessie...
Belgen naar huis met 6 awards op CMTA in Nederland
Nog maar net waren in ons land de BOCA uitgereikt of in Nederland was het tijd voor de CMTA. Com...
Joe Pulizzi over content marketing in 2022 en 2023
Tijdens de lunch die Custo met Joe Pulizzi had, vroegen we hem hoe hij terugblikt op 2022 en...
Exclusief: het recept om een BOCA te winnen!
Welke ingrediënten heb je nodig om een BOCA in de wacht te slepen? Het is een vraag die heel wat...
BOCA: Zij zijn goed voor vier Gold
Vier bureaus sleepten een Gold Award in de wacht op de vijfde editie van de Best of Content Awards...
11 handige tools om zelf video’s te monteren
Wie op zoek gaat naar een geschikt montageprogramma om een videoproject zelf tot een goed einde te...
B2B, B2C, B2E: gedaan met het hokjesdenken?
Een van de eerste vragen bij het bepalen van een contentmarketingstrategie is vaak: “Is het publiek...
Merken kunnen niet wegkijken van fake content
Van het gescheld van Donald Trump tegen de klassieke media tot de onenigheid over vaccinatie: voor...
Dit was content marketing in januari
Januari is alweer achter de rug. En wat een maand was het voor contentland! Sam De Cock, CEO bij...
Een prachtige avond in een ietwat speciale setting
1 december 2021. Voor wie erbij was een onvergetelijke avond. Omdat hij zo uitzonderlijk was. Door...
Een welgemeende merci!
Dat de uitreiking van de Best of Content Awards zo’n wonderlijke avond was, is voor een groot deel...
Recordaantal inschrijvingen voor BOCA
Met 107 inzendingen is de vierde editie van de BOCA nu al de meest succesvolle ooit. Ze komen van...
Video-award voor Mediamixer
De Video Experience Day is traditioneel de hoogdag voor wie met corporate video bezig is. Deze...
Koen Denolf interviewt Joe Pulizzi
Custo-lid The Fat Lady heeft al enkele jaren z’n vlog The Fat Five. In de laatste episode...
Winkel toont duurzaamheidsstrategie JBC
‘Go Forward’ heet de duurzaamheidsstrategie van JBC. Die wordt concreet in de vernieuwde...
MyTrustO bindt strijd aan tegen schuldenindustrie
Incassobureaus en deurwaarders zorgen er vaak voor dat mensen met schulden in een neerwaartse...
Sustainable Stories: 4 cases over duurzaamheid
Sustainable Stories: 4 cases rond duurzaamheid Op 18 mei organiseerden AP Hogeschool en Kanaal Z de...
Schokkende cijfers: 94%
Nu Clubhouse er is, lijken alle sociale media in een klap te hebben afgedaan. Maar niets is...
Like Minds gaat volop voor verbinding
Tussen de leden van Custo prijkt sinds kort een nieuw logo. Toch gaat het niet om een nieuw lid....
Al aan bedrijfsradio gedacht?
Hoe zorg je ervoor dat je werknemers met elkaar in contact blijven wanneer de werkvloer nog steeds...
Schokkende cijfers: 17 miljard
Trendrapporten verschijnen om de haverklap. En de groeicijfers die er steevast in vermeld staan...
Uitverkocht nog voor het gedrukt was
Een papieren wandelgids die het beter doet dan digitale wandelroutes? Een teken des tijds, zegt...
Een nieuw hoofdkwartier voor The Fat Lady
Na een halfjaar zoeken naar de gepaste ruimte besluiten om een gloednieuw kantoor in te richten aan...
Dit was en dit is content marketing
Custo-voorzitter Pieter Vereertbrugghen toont zich verheugd over het nieuwe boek over content...
Schokkende cijfers: 8%
Een schokkend cijfer valt op. Omdat het extreem laag is. Of net hoog. Link 8% aan ROI en dan weet...
Het ‘grote idee’ van content marketing
De kern van content marketing is dat je met content relaties opbouwt met jouw publiek en de...
AP komt met tweede edtie postgraduaat
Benieuwd wat content marketing precies inhoudt? Of al enkele jaren actief in de sector en wil je...
Corona: contentmarketingbureaus houden stand
Content marketing was in ons land tijdens de eerste jaarhelft een van de enige disciplines die goed...
Com&co blaast 25 kaarsjes uit
Custo telt een nieuw lid. Al is com&co verre van een nieuwkomer op de markt van content...
Twee contentmarketingbazen in gesprek
In het eerste nummer van Voka Tribune van het jaar – een realisatie van Custo-lid f-twee – had f-...
BOCA 2020 wordt… BOCA 2020
Een grootse en feestelijke avond is deze dagen niet op z’n plaats. Maar het belang van de kracht...
“De focus op paid media komt te vroeg”
In België hechten we veel belang aan de inzet van paid media bij content marketing. Dat klinkt...
Het boek van… Marnik D’Hoore
Als CEO van Bloovi ziet Marnik D’Hoore de marketingboeken aan een sneltreinvaart passeren. Eentje...
Federale Verzekering met échte verhalen op social
Federale Verzekering versterkt al langer de band met zijn klanten via content marketing. De...
Belgen scoren op GP Content Marketing
Met een recordaantal van 214 inzendingen was de Grand Prix Content Marketing – de hoogmis van...
“Misschien moeten we niet zo bescheiden zijn”
Custo-voorzitter Pieter Vereertbrugghen (Cypres) was deze maand in Amsterdam voor de uitreiking van...
Tom Bogaert over de fusie van Onlyhumans en Today
Contentmarketingbureaus opereren in een snel veranderend landschap. En dat wil de bestaande...
Het nieuwste Custo-lid: Becoming
Custo heeft er een nieuw lid bij. Becoming is een jong, Mechels bureau dat de wereld wil verbeteren...
BeContent viert 5de verjaardag met eigen studio
5 kaarsjes mogen de medewerkers van het Mechelse bureau BeContent uitblazen. In die tijd slaagde...
Opleidingen à gogo
Het opleidingsseizoen is weer begonnen. Wie wil bijleren over content marketing kan bij...
Guidelines voor native advertising
De verschillende actoren in het marketingecosysteem hebben binnen de Raad voor de Reclame...
Het opmerkelijkste nieuws van 2018
Het eerste #CMFF-congres, de eerste editie van de BOCA, een seminarie over content marketing in de...
De learnings van de expert tables
Een van de succeselementen van #CMFF zijn de expert tables die ’s ochtends tot boeiende discussies...
“Het vakmanschap zit bij de Custo-bureaus”
Een eerste editie, da’s altijd wat afwachten. Toch is Custo-voorzitter Pieter Vereertbrugghen zeer...
BOCA: 4 Gold voor 4 verschillende bureaus
De eerste editie van de BOCA, de Best of Content Awards, zorgde voor in totaal 31 awards. Daarvoor...
Het native advertising landschap in beeld
Het bestond al een (visueel) overzicht van alle marketingtechnologiespelers. Nu maakte het Native...
Video Joe Pulizzi over zijn nieuwste boek
‘Killer marketing’. Dat is de sprekende titel van het nieuwste boek van contentmarketinggoeroe Joe...
CUSTOMETER
The Custometer is a readers survey for customer media. Available to evaluate print magazines &...
UBA/ACC Masterclass Content Briefing
A good brief is key for the success of a campaign and clients and agencies need to be on the same...
De belangrijkste trends uit Cleveland
Tijdens het Financial Seminar van bpost en Custo bracht Chris Van Gils (ContentMoon) de...
Wie evalueert, die blijft (samenwerken)
Dat evalueren belangrijk is, zal niemand betwisten. En toch gebeurt het veel te weinig. Terwijl af...
Hoe kies je het beste contentbureau?
Deze zes criteria helpen je bij je keuze.
Van marketeer tot uitgever
Eindelijk een Belgisch boek over content marketing.
De Content Marketing Client Briefing
Hét standaardformulier dat optimaal resultaat garandeert.
Custo goes Cuckoo
Custo haalt 13 awards binnen op de Content Cuckoo Awards 2016.
Haal jij het meeste uit je magazine?
Maak van je customer magazine een efficiënte en effectieve tool.
Shortcuts
Het begrip 'content' samengevat in enkele mooie quotes.