Company Radio: al aan bedrijfsradio gedacht?

18 januari 2021

Hoe zorg je ervoor dat je werknemers met elkaar in contact blijven wanneer de werkvloer nog steeds grotendeels ‘off limits’ is? Het antwoord? Company Radio, een innovatieve radioshow waarmee collega’s opnieuw met elkaar kunnen connecteren.

300 dagen. Dat is het aantal dagen dat werknemers van bedrijven gedwongen zijn om thuis te werken sinds het begin van de lockdown. En dat weegt door want in veel bedrijven zijn collega’s niet zomaar collega’s. Ze zijn meer dan dat. Vrienden waar je na de werkuren iets mee gaat drinken of in het weekend mee afspreekt. Laat het nu net dat contact zijn dat we tegenwoordig zo missen. Precies daarom zijn bedrijven de afgelopen maanden op zoek gegaan naar alternatieven om hun werknemers op een ontspannen manier met elkaar in contact te laten komen

 

Radio op maat van jouw bedrijf

In samenwerking met BORiS Agency kwam Custo-lid MediaMixer met wat misschien wel de ultieme oplossing is: Company Radio. “Het is een radioshow gemaakt door en voor de medewerkers van een bedrijf, met verschillende formats en muziek naar keuze”, legt Bram Blondeel, Creative Director bij MediaMixer, uit. Het zijn dan ook de collega’s die zelf de platen kunnen kiezen tijdens deze 4 uur durende bedrijfssessie. 

But there’s more! Niet alleen wordt de radioshow gepresenteerd door professionele radiopresentatoren, gedurende de sessie worden ook interactieve wedstrijden georganiseerd waaraan de werknemers kunnen deelnemen. Verder gaan er ook vliegende reporters op pad of wordt de directeur van het bedrijf een diepgaand interview voorgeschoteld. Elk bedrijf krijgt zo een passende, unieke show. 

 

Employer branding

Company Radio is niet enkel innoverend en enorm creatief, het getuigt ook van een sterk staaltje employer branding. De mobiele radiostudio wordt voor elk bedrijf in een corporate branding gestoken aangezien de uitzendingen live op kantoor kunnen plaatsvinden. Kan dat niet, dan kan er ook gekozen worden voor de inrichting van een grote containerstudio op basis van de branding van het bedrijf. Zowel de inrichting als de invulling en uitwerking van de show worden bepaald in samenwerking met het bedrijf en de collega’s. Het resultaat is dan ook een mooi evenwicht tussen entertainment en heldere corporate boodschappen

Bacardi Europe

Hoewel dit concept gloednieuw is, zijn er al verschillende bedrijven die ermee aan de slag zijn gegaan. En dat beperkt zich niet tot onze landsgrenzen. Zo heeft ook Bacardi Europe in Amsterdam zijn eigen radio. Daar loopt elke vrijdagvoormiddag BAT RADIO, een radioshow toegespitst op de werknemers van Bacardi Europe. Die is elke vrijdagvoormiddag te volgen door medewerkers van over de hele wereld. Hun radioshow haalde een bereik van maar liefst 85%. 

Ontdek er meer over op de site van Mediamixer

Wil je op de hoogte blijven de meest recente cases in content marketing van onze CUSTO leden? Schrijf je dan zeker in voor de nieuwsbrief van CUSTO.