BOCA shortlists : Propaganda leidt (ruim) de dans

19 september 2022

De twee jury’s van de Best of Content Awards (BOCA) hebben hun eerste verdict bekendgemaakt. Ze beloonden 57 ingeschreven cases met een shortlist. 18 bureaus en hun klanten kunnen hopen op een of meerdere awards tijdens de uitreiking op 23 november.

Met 10 shortlists is Propaganda in z’n eentje goed voor zo’n zesde van de 57 geshortliste cases. Het gros van die nominaties (7) haalt het bovendien in de Content Strategy & Distribution -categorieën.

Het tweede meest genomineerde bureau is com&co, dat goed is voor 7 shortlists. Het Gentse bureau haalt deze vooral in de Craftsmanship-categorieën. Na deze twee uitschieters volgt een uitgebreid peloton met tussen 3 en 5 nominaties. Hierbij spant The Fat Lady de kroon met 5 nominaties (waaronder 3 shortlists in Strategy & Distribution).

4 shortlists zijn er voor Cypres, Gutzandglory en Publicis, 3 dan weer voor Onlyhumans, d’artagnan en Ogilvy Social.Lab.

In totaal zijn de 57 shortlists mooi verdeeld over Strategy & Distribution (28) en Craftsmanship (29). De twee grote blokken hebben elk een aparte jury (voorgezeten door respectievelijk Jasper van Zandbeek (Zandbeek) en Bert van Loon (CMFF)).

De winnaars van de vijfde editie van de BOCA worden bekendgemaakt op woensdag 23 november in Antwerp Expo.

Meer info over de uitreiking

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.