Vier bureaus sleepten een Gold Award in de wacht op de vijfde editie van de Best of Content Awards. d-artagnan, Happiness Brussels, Ogilvy Social.Lab en Propaganda waren de gelukkigen.
Proud to be Orange
Categorie: The Content Strategy awards - Best Content Marketing Program B2E
Bureau: d-artagnan
In de zoektocht naar versterking besloot telecomaanbieder Orange om de huidige werknemers eerst beter te leren kennen via een digitaal platform met allerlei vragen. Op basis van de verzamelde data personaliseerden ze niet alleen de werkomgeving, maar ook de hele wervingscampagne. Zo slaagden ze erin de gewenste profielen in huis te halen.
Bekijk hier de video over de case
Empty Rooms
Categorie: The Content Distribution awards - Best use of PR in a Content Program
Bureau: Happiness Brussels
In deze sensibiliseringscampagne van Ouders van Verongelukte Kinderen/Parents d'Enfants Victimes de la Route werden de kamers van kinderen die in het verkeer zijn omgekomen op Booking.com geplaatst. Daardoor werd de link symbolisch gemaakt tussen reizen, kamers boeken en gevaarlijk rijgedrag.
Bekijk hier de video over de case
MIX4BOOBS
Categorie: The Content Strategy awards - Best ST Content Campaign B2B
Bureau: Ogilvy Social.Lab
Het doel van deze campagne van jongerenzender NRJ en Pink Ribbon Belgium: aan de hand van een treffende metafoor duidelijk maken hoe je borstkanker zelf kan opsporen. Door artiesten en influencers in te schakelen en er een challenge op sociale media van te maken, werd de boodschap verder verspreid.
Bekijk hier de video over de case
Instanovel Strategy
Categorie: The Content Distribution awards - Best use of Social Media
Bureau: Propaganda
Renovatiebedrijf Istoir staat voor het in ere houden van de historische elementen van een gebouw. Voor deze campagne liet Propaganda auteur Dirk Van Boxem een kortverhaal schrijven over een van de projecten, dat in combinatie met beelden van het kasteel in kwestie als ‘Instanovel’ werd gedeeld op Instagram.
Bekijk hier de video over de case
De onverbloemde mening van de jury