Content Platform 'One'

Wednesday, March 23, 2016

Proximus is in België ICT en Telco-marktleider, maar draagt nog steeds het minder positieve imago van de oude monopolist RTT, later Belgacom: eerder productgedreven, kil, duur en niet echt klantgericht. De keuze van Proximus als merknaam belichaamt de langetermijnvisie: jong, dynamisch en ‘dichtbij je klant’ het leven van de klant aangenamer maken, en het werken sneller en slimmer.

 

Doelgroep van dit Proximus B2B content platform zijn C-level ICT/Telco beslissingnemers (CIO’s) van grote en middelgrote bedrijven. Allemaal drukbezette B2B-professionals waarvan jobinhoud, departement en medewerkers continu aan verandering onderhevig zijn. Professionals die ook constant ‘mee moeten zijn’ en die vanuit hun managementpositie ‘ICT als business enabler’ moeten positioneren (i.p.v. als kost).
 

De uitdaging

Het merkimago verbeteren door Proximus B2B te positioneren als

  • betrouwbare partner
  • innovatief, trendsettend bedrijf
  • expert en ‘meedenker’ voor al de ICT-uitdagingen van de CIO

Om zo extra klanten te bevestigen in hun keuze, sales leads en upselling & crosselling te bewerkstelligen.

 

 

De oplossing

Propaganda adviseerde om via het Proximus contentplatform:

  • De doelgroep relevante, waardevolle en gratis content te bieden, gebaseerd op wat ze als professional nodig hebben.
  • ‘Real-life’ klantengetuigenissen te publiceren waarin de klant praat over zijn samenwerking met Proximus en hoe die heeft bijgedragen aan de oplossing van zijn specifieke behoeften.
  • Getuigenissen en artikelen te publiceren waaruit duidelijk blijkt dat Proximus de rol van Belgacom heeft overgenomen: volledige ICT-oplossingen voor het B2B-segment.

 

 

Het resultaat

  • Duidelijke verschuiving van merkimago van Proximus naar
    ‘trusted partner' positie
  • Verbeterd imago t.o.v. innovatie, servicegerichtheid en trust
  • 30% kostenreductie door integratie
  • Intern zeer geliefd als sales tool
  • Aantal sales leads > 20%
  • One magazine (printversie) overtreft de Belgische B2B-benchmarks:
    -> waardering als hoogwaardige informatie (score van > 86%)
    -> leesvolume (> 80% wordt gelezen)
    -> leestijd (> 26 minuten)
    -> kwaliteit & presentatie van de content wordt zeer hoog gewaardeerd

 

 

Extra

Er is gekozen voor 16 belangrijke ‘push’ contactmomenten:

  • 3x/jaar het printmagazine One (maart, juni, november)
  • 24/7 www.ictnews.be, een contentwebsite in ‘blogvorm’ met 2x/week nieuwe informatie.
  • 10x/jaar e-letter met actuele informatie die het doelpubliek tot actie aanzet.
  • 3x/jaar een volledig interactieve gratis App van One magazine voor tablet en smartphone verkrijgbaar in de App Store en Google Play.

 

 

  • Brand: Proximus
  • Agency: Propaganda
  • More information:

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.