Voor veel marketeers zorgen de maatregelen rond het COVID-19-virus voor kopbrekers. Ze komen in een totaal nieuwe situatie terecht. Niet zo voor content marketeers die het gewoon zijn om te helpen en te inspireren.
De ongeziene situatie zorgt ook op media- en communicatievlak voor ongeziene veranderingen. Mensen bevinden zich veel meer online, hun zowat enige connectie met de buitenwereld.
Dat betekent ook dat er online heel wat meer rondgesurfd en gezocht wordt. De kans dat dat meteen naar producten is, is eerder klein. De prioriteiten van mensen liggen even elders.
Het belet merken echter niet om te communiceren en om vooral te tonen dat ze er zijn voor consumenten en dat ze helpen waar ze dat kunnen.
Voor veel marketeers is dit een radicale switch, voor content marketeers is het hun habitat: mensen helpen en inspireren vormt immers de kern van content marketing.
Een aantal Custo-leden nam dan ook het initiatief om communicatie-experts te begeleiden of te inspireren in deze situatie.
Bij Head Office resulteerde dat in een longread met 3 manieren om dicht bij je publiek te staan: Hug, Help en Hook zijn daarbij de 3 codewoorden.
Content Makers deelde dan weer vijf tips om creatief om te gaan met de huidige omstandigheden.
Bent u op zoek naar meer inspiratie? Deze site bulkt van de cases, tips en strategische input. Niet gelinkt aan corona, wel gelinkt aan hoe u zich in deze tijden best gedraagt.