Custo-voorzitter Pieter Vereertbrugghen toont zich verheugd over het nieuwe boek over content marketing dat Bart Lombaerts, Wouter Temmerman, Koen Denolf en Michel Libens schreven. Het geeft volgens hem aan hoe de contentmarketingwereld in een paar jaar tijd is veranderd.
Groot nieuws: er is een nieuw boek over content marketing uit. Dat is inderdaad groot nieuws. In tegenstelling tot bij onze Noorderburen waar jaarlijks een drietal boeken verschijnen over de diverse deelaspecten van ons vakgebied, is het in België behoorlijk triestig gesteld. Het lijkt een domein waar niemand (op boekenvlak althans) de handschoen wil opnemen.
Extra interessant is het feit dat dit nieuwe boek geschreven is door de auteurs die vier jaar geleden voor ‘Content marketing – van marketeer tot uitgever’ tekenden. Dat zorgt voor interessante lectuur, maar ook een interessante vergelijking tussen het eerste en het tweede boek.
Je merkt dat in vier à vijf jaar tijd content marketing grondig is geprofessionaliseerd. Je merkt de diepgang die content krijgt in de communicatiestrategieën van bedrijven. Content marketing gaat niet over een stukje tekst schrijven of een videootje maken of een post op sociale media.
Content marketing gaat over het behalen van bedrijfsdoelstellingen onder meer met behulp van content, in onze skippable world.
Dat onze sector is geprofessionaliseerd, merk je ook aan de Custo-leden. In vier jaar tijd is hun aantal niet spectaculair toegenomen, maar zijn zij zich wel veel dieper in de organisatie van hun klanten gaan nestelen. Het zijn professionele content builders, ten behoeve van hun klanten, en van content marketing in zijn algemeenheid.
Het is dus ongetwijfeld geen toeval dat dit boek is geschreven door vier auteurs die zelf werken bij contentmarketingbureaus die zelf Custo-lid zijn. Meer nog: het zijn stuk voor stuk drijvende krachten als het gaat om ons vak nog verder te professionaliseren.
Zoiets maakt me blij en fier. Fier op het boek, fier op deze auteurs, en fier op alle Custo-leden die zich elke dag inzetten om ons vak nog beter te maken.
Meer weten over het boek? Bezoek de website