Custo blijft een groeiende groep van bureaus met een kernspecialisatie: content marketing. Dat is ook het geval bij ons meest recente lid: The Value Agency.
The Value Agency. Het is niet meteen een naam die je vereenzelvigt met een contentmarketingbureau, maar onlogisch is het natuurlijk niet. “Voor ons is value drieledig”, zegt Patrick Van den Broeck, Chief Value Officer van het nieuwste Custo-lid. “Allereerst willen we de noden van onze klant echt begrijpen en waarde toevoegen aan hun marketing. Daarnaast is marketing pas waardevol als het de ondernemingsdoelstellingen mee realiseert. En ten derde – en dat is ook waar content marketing voor staat – moet je als bedrijf waardevol en relevant zijn voor je klant. Daar willen we onze klanten mee helpen.”
A dream come true
The Value Agency bestaat sinds eind 2019 en is ‘a dream come true’ voor Patrick Van den Broeck, die het bureau samen met Kelly Bosschaerts leidt. “Het is ontstaan uit mijn liefde voor marketing en mijn droom om ondernemer te worden”, zegt hij. “Ik werkte jaren als marketing manager, o.a. bij warehousespeler WDP, en merkte dat je als klant echt je best moet doen om begrepen te worden door je leveranciers. Daarop willen we met ons bureau inspelen. We willen goede en vooral efficiënte marketing aanbieden door te luisteren naar onze klanten en hen te begrijpen.”
Branding + content marketing
Opvallend is dat het bureau naast content marketing ook focust op branding. “Alles start met branding”, zegt Van den Broeck hierover. “Het is een absolute misvatting dat dit enkel zou gaan over het ontwerpen van een logo of huisstijl. Branding gaat over het definiëren van wie je bent als bedrijf, welk verhaal je wil schrijven. Het gaat over karakter, gedrag en waarden. Eens je dat gedefinieerd hebt, kan je het ondersteunen met content marketing. Je gaat als het ware aan de wereld vertellen wie je bent en waar je voor staat. Want als niemand weet wie je bent, ga je ook nooit fans hebben.”
Dat deed The Value Agency onder andere voor Goodman, dat logistieke magazijnen en bedrijfsruimtes beheert. Het werkte een contentmarketingstrategie uit voor België en Nederland, gebaseerd op een blog, social posts, event, video, … “Het resulteerde na een goede zes maanden in een verdubbeling van de share-of-voice van het merk in de Benelux”, geeft Patrick Van den Broeck mee.
Vertegenwoordiging is nodig
We besluiten met de opvallende reden waarop The Value Agency lid van Custo is geworden. “Eerst en vooral omdat we willen bijdragen aan de sector”, zegt Van den Broeck, “maar daarnaast ook omdat je merkt dat een goede vertegenwoordiging van het vak vroeg of laat zijn vruchten afwerpt. Kijk maar naar wat de ACC (de organisatie waarvan Custo deel uitmaakt, nvdr.) tijdens de crisis gedaan heeft en nog doet voor de eventsector.”