1 december 2021. Voor wie erbij was een onvergetelijke avond. Omdat hij zo uitzonderlijk was. Door het palmares, maar toch nog net iets meer door het besef dat een volgend feest misschien nog even op zich zou laten wachten. Een sfeerverslag.
We moeten eerlijk zijn. Het was een rare ervaring in deze tijden de gigantische Nekkerhal in Mechelen binnen te stappen voor een grootse awarduitreiking. En ongetwijfeld waren we niet alleen met dat gevoel.
Maar hoe anders was dat zes uur later toen de hele avond erop zat en alleen maar blije gezichten met plezier het einduur van 23 uur respecteerden en braafjes de nacht in gingen. Ze deelden het besef dat ze een bijzondere avond achter de rug hadden en dat het waarschijnlijk nog even zou duren voor dat terug het geval zou zijn…
Die blije gezichten waren het gevolg van het bundelen van de krachten. Voor het eerst vond de uitreiking van de Best of Content Awards (BOCA), Best of Activation Awards (BOA) en Best of Event Awards (BEA) op hetzelfde moment plaats. Dat zorgde voor heel wat volk, een programma met voor elk wat wils én een uniek diner met prachtige animatie. Ze kunnen er wat van, de jongens en meisjes van de eventindustrie. De overheid beseft niet wat ze doet…
Wij focussen natuurlijk graag op de BOCA die net als de rest van de avond volledig coronaproof uitgereikt werden. Ook dat zorgde voor een wat vreemd gevoel. Geen winnaars op het podium, zelfs de Gold niet.
De enige uitzonderingen werden – meer dan terecht – gemaakt voor de Personality Awards. Content Marketing Professional van 2021 werd Koen Denolf van The Fat Lady en voor Pieter Vereertbrugghen van Cypres was er een Lifetime Achievement Award. Na jaren als voorzitter van Custo gaf Pieter dit jaar de fakkel door aan Michel Libens (Propaganda) en dat moment was ideaal om hem te bedanken voor zijn engagement. Het waren de hoogtepunten van een uitreiking waarbij nog maar eens duidelijk werd hoe divers, creatief en innovatief content marketing in België is.
Pieter Vereertbrugghen en Michel Libens