.eu-Illustrated

Wednesday, February 17, 2016

Voor EURid, de organisatie achter het .eu-domein, ontwikkelde Cypres een glossy magazine met inspirerende verhalen over .eu-sites en hun eigenaars. Cypres maakte het design responsive, zodat de inhoud tot zijn recht komt in print, op smartphone, tablet en computer.

 

DE UITDAGING

 

Hoe overtuig je bedrijven en particulieren om een .eu-adres te nemen? Hoe toon je dat zo’n adres de logische keuze is voor wie zichzelf een Europese identiteit wil geven? En hoe doe je dat op een laagdrempelige manier?

 

DE OPLOSSING

 

Cypres koos voor storytelling en laat .eu-klanten hun eigen verhaal vertellen. Die worden in een printmagazine gegoten met de look-and-feel van EURid. Er wordt gewerkt met een herkenbare tweekolomstructuur en talrijke ‘leesingangen’, zoals kopjes en citaten. Die moeten de scannende lezer in de tekst trekken.

 

Foto’s spelen in dit blad een vooraanstaande rol. Zij dragen mee de verhalen en scheppen een lifestylesfeer.

 

 

 

 

Na het blad kwam het web. Cypres maakte de vertaalslag van print naar online met behulp van HTML5. De digitale versie werd in de EURid-website geïntegreerd, waardoor lezers niets hoeven te downloaden. De weergave wordt automatisch aangepast aan het apparaat van de lezer, zodat het leescomfort gegarandeerd is. 

 

De digitale gebruiker krijgt bovendien extra beeldmateriaal en links: een mooie incentive om ook als lezer van het printmagazine eens naar de website te surfen.

 

 

 

  • ADVERTEERDER: EURid registreert alle .eu-domeinnamen. De organisatie ontwerpt, implementeert en onderhoudt de infrastructuur voor het .eu-domein. In totaal zijn er al meer dan 3,9 miljoen .eu-adressen.
  • AGENCY: Cypres
  • MEER INFO: doorblader het printmagazine of surf meteen naar de digitale versie

 

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.