Facelift je fotografie

Saturday, April 27, 2013

Customer media zwemmen meestal niet in de budgetten. Vaker dan je lief is, en zeker bij personeelsmedia, krijg je foto’s aangeleverd die niet helemaal top zijn. Gelukkig zijn er heel wat slimme manieren om ook met een beperkt fotobudget een fris en visueel aantrekkelijk blad te maken. Wij geven je graag 8 tips.

 

6. Zoek het juiste stockbeeld

Is je fotobudget beperkt, dan kun je op stockwebsites een enorme hoeveelheid gratis beelden vinden. Probeer ook daar creatief mee om te gaan. Neem je tijd om precies dat beeld te zoeken dat jij nodig hebt en dat past bij je organisatie. Stockbeelden zijn vaak erg afgeborsteld, of tonen een decor dat overduidelijk buitenlands. Overdrijf er niet mee, ook al omdat iedereen ze kan gebruiken en het gevaar dus bestaat dat ze elders ook opduiken.

8. Leer de vissers vissen

Zijn er medewerkers die graag foto’s maken, zorg dan dat ze goed gebriefd aan de slag gaan en zorg ook voor feedback achteraf. Zet een aantal do’s en dont’s op een rijtje (geen planten achter de gefotografeerde, geen scheve horizons, neem de mensen mee naar buiten, doe ze in de lens kijken en zorg dat hun hoofd er in zijn geheel opstaat). Toon hen aan de hand van bestaande foto’s de hoek van waaruit ze een foto kunnen nemen, of de compositie van een beeld. Een basiscursus fotografie valt te overwegen.

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.