Met Fuel heeft MEDIALAAN in korte tijd een klassieker onder de marketingevents gecreëerd. De adverteerder hoedt zich echter voor het ‘one shot’-karakter dat een event kan hebben. Het vervolledigt zijn innovatie-aanpak dan ook met een halfjaarlijks magazine dat de doelgroep verder informeert over het razendsnel veranderende medialandschap.
MEDIALAAN is een crossmediaal bedrijf met tv- en radiozenders en een mobiel telefonieaanbod. Met de baseline ‘maak het mee’ wil MEDIALAAN zijn kijkers, luisteraars en partners zijn merken laten ‘beleven’. De mediamerken zorgen dagelijks voor een stevige portie creatief entertainment en kwalitatieve informatie voor het brede publiek op verschillende relevante platformen.
De uitdaging
MEDIALAAN moet zijn rol als betrouwbare, lokale partner blijven waarmaken in een ‘full digital’, ‘globaliserende’ wereld. Vlaamse mediabudgetten verglijden steeds meer naar giganten als Google en Facebook, waardoor een private omroep als MEDIALAAN harder moet vechten voor zijn advertentie-inkomsten. De doelgroep (adverteerders, marketeers, young potentials en creatives) is daarbovenop zeer kritisch en moeilijk te bereiken. MEDIALAAN wil daarom met Fuel de betrokkenheid vergroten.
De oplossing
MEDIALAAN koos resoluut voor een jaarlijks event én een printmagazine (2 x jaar) met langere houdbaarheidsdatum en meer diepgaande content. Innovatieve topics (AI, voice…) worden uitgediept vanuit verschillende invalshoeken waardoor de ‘what’s in it for me’ duidelijk wordt. Uitdagende designs met 3D, illustraties, sterke fotografie en typografie prikkelen de doelgroep die gevoelig is voor sterk grafisch werk. Papierkeuze en druktechnische hoogstandjes verhogen het ‘ik wil dit bijhouden’-gehalte.
Het resultaat
Het jaarlijks event weet maar liefst 1.000 aanwezigen te inspireren dankzij keynotes en demonstraties. De tickets gaan razendsnel de deur uit en zijn ruim op voorhand uitverkocht. De sterke branding en visuele identiteit maakt het design van Fuel meteen herkenbaar, zowel op het event als in het magazine. Zowel event als magazine lokken telkens enthousiaste en spontaan positief verraste reacties uit.
MEER INFO
- BRAND: MEDIALAAN
- AGENCY: Propaganda
- ONTDEK: fuel.be en https://issuu.com/fuelbymedialaan