To gif or not to gif?

Monday, March 14, 2016

Je kan er niet meer omheen kijken: animated gifs zijn overal. Ben je nog niet mee met deze trend of wil je er meer over weten? Dan moet je zeker verder lezen!

 

Eerst een paar leuke weetjes

 

Een gif is een snelle video in een loop en start met spelen zonder dat je op een play-knop moet drukken. Zegt je niet veel? Deze quote zal veel verduidelijken:

 

“   They’re like the moving pictures in the Harry Potter newspapers.

 

 

via GIPHY

 

En ja, ook goed om weten: je spreekt het uit als ‘djif’ …

 

Waar vind je ze?

 

Een search op Google of Tumblr brengt je al een eind op weg, maar vooral Giphy en /r/gifs zijn een ware schatkist als je op zoek bent naar een leuke gif om je boodschap kracht bij te zetten.

 

 

Liever zelf maken?

 

Vind je toch niet wat je zoekt? Je kan ook zelf gifs maken in één van deze online tools:

 

 

 

Waarom kiezen voor gifs?

 

Niet alleen omdat ze leuk zijn, ze zijn ook bijzonder efficiënt om de aandacht te trekken. Dat ze ook echt werken, lezen we bij Hootsuite. Onderstaande gif zorgde immers voor 80 retweets, 80 favorites en 760 link clicks. Resultaten waar velen enkel van kunnen dromen …

 

 

Meer weten?

 

Lees dan zeker de post An Appropriately Quick Gif Guide, geschreven door Evan LePage.

 

 

En om af te sluiten …

 

Een gif die voor velen van ons herkenbaar is:

 

via GIPHY

 

 

 

 

Gebruik jij zelf al gifs in je content? Laat het ons snel weten en stuur zeker de link naar je leukste voorbeelden door!

 

 

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.