De coronacrisis lijkt samenwerking tussen bedrijven te versterken. Dat leidt tot mooie acties, onder andere eentje waar zowel Telenet als Iedereen Yoga bij te winnen hebben.
Het platform Iedereen Yoga is aan de basis geen content marketing. Het is een betalend initiatief van Hotel Hungaria en bv Ingeborg en telt 30 video’s en 2 podcasts. Om toegang te krijgen tot het platform betaal je een eenmalig lidmaatschap van €14,99.
Hotel Hungaria en Telenet waren al langer in gesprek om de content ook aan te bieden op het (betaal)kanaal Play Fit. De lockdown heeft dat proces versneld, maar ook veranderd.
Voortaan is Play Fit immers gratis te zien voor Telenet-klanten. De operator biedt hen hiermee inspiratie nu ze in hun kot moeten blijven. Het initiatief past in het kader van #SamenErdoor, waarmee Telenet vooral dicht bij zijn klanten wil staan.
10 video’s van Iedereen Yoga zijn op het kanaal te zien. Of je nu even op adem wil komen na al dat videobellen of gewoon in beweging wil zijn om te ontsnappen uit de dagelijkse routine, Ingeborg is your girl. In de 10 gratis Iedereen Yoga-sessies zit namelijk iets voor elk soort sporter.
Zo is het meteen ook een mooi uitstalraam voor het platform. Dat wordt nu in een klap bekend bij een groot publiek. Hotel Hungaria speelt hierop in door de prijs voor het lidmaatschap te verlagen van €14,99 naar €9,99.
Cijfers over dit specifieke initiatief waren bij het schrijven van het artikel nog niet beschikbaar, maar de Play Fit-content was sinds 16 maart al beschikbaar voor klanten die de nieuwste Telenet tv-box hadden. In die eerste fase bleken de lockdown workouts in ieder geval al aan te slaan, resulterend in 21.000 voltooide workouts en in totaal zo’n 5.000 gesporte uren. 20% van wie een nieuwe tv-box heeft, test Play Fit. En zo’n 15% van de sessies zijn voor rekening van Iedereen Yoga.
De content lijkt vooral gebruikt te worden voor een korte zweetsessie: gemiddeld sport de gebruiker zo’n 13 minuten (de Iedereen Yoga-sessies met Ingeborg duren gemiddeld 7 minuten).