Mensura wakkert de dialoog rond verzuim aan

9 maart 2022

De cijfers liegen er niet om: verzuim blijft een joekel van een uitdaging in Belgische bedrijven. Daarom lanceerde Mensura midden 2021 samen met com&co Het verzuimcharter, een contentplatform dat de dialoog aanwakkert en de hand reikt aan alle betrokkenen.

Uitdaging

Jaar na jaar stijgen de Belgische verzuimcijfers naar alarmerende hoogtes. En toch wordt het issue nog steeds door een te enge, medische bril bekeken. Factoren als welzijn, motivatie en positief leiderschap blijven onderbelicht. Hoog tijd voor een bredere blik, en voor een nieuw debat.

Begin 2021 werkten Mensura – de grootste Externe Dienst voor Preventie en Bescherming op het Werk van België – en zusterbedrijf Certimed deze nieuwe visie met bijbehorend aanbod uit. Maar hoe breng je HR-professionals en kmo-bedrijfsleiders daarvan op de hoogte?

Aanpak

Om zo’n complex thema in de markt te zetten, lag een inhoudelijke campagne voor de hand. Dat werd Het verzuimcharter. De essentie: Mensura en Certimed reiken de hand aan álle betrokkenen – experts, werkgevers, HR-managers én werknemers – en gaan de dialoog aan. Al die inzichten verzamelen ze op een campagnesite: www.verzuimcharter.be.

Daarna was het tijd voor branding en awareness rond het platform. Centraal stond een hero-movie, aangevuurd door een stevig paid-luik met display, YouTube pre-rolls & outstreams, en targeted social. Ook de bestaande publieken maakten via de Mensura-kanalen kennis met Het verzuimcharter.

Tegelijk vulde com&co het platform gradueel aan met informatieve en inspirerende content – van succesverhalen over prikkelende opinies tot nieuwe inzichten. Voor bezoekers waren er twee conversiesporen: audience building met een limited newsletter (‘Verlicht verzuim in vijf weken’) of conversie naar een van de inspiratiesessies die Mensura en Certimed doorheen het jaar organiseren.

Resultaten

  • Na zes maanden is het platform goed voor 130 bezoekers, 372 conversies en 42 klanten met nieuwe verzuimprojecten. En zoals het een goed contentplatform betaamt, is dit slechts het begin.

Bekijk de cijfers

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.