Schokkende cijfers: 3001+

Thursday, November 19, 2020

Hoe doet content marketing het? Wat valt op, in positieve of negatieve zin? We tonen het aan de hand van een schokkend cijfer. Deze keer: 3001+.

We lijken te leven in een tijd waarin korter ook beter is. Toch als het om content gaat. Snackable content is het modewoord. Het lijkt wel alsof onze aandachtsspanne korter is dan die van een goudvis.

SEMrush, een tool gespecialiseerd in SEO-marketing, trekt al langer ten strijde tegen deze overtuiging. Niet uit gevoel, wel op basis van data.

Uit hun meest recente onderzoek, gebaseerd op de analyse van zo’n 700.000 blogartikels wereldwijd, blijkt zwart op wit dat langere stukken meer worden gelezen en gedeeld. Meer nog: hoe langer de blogposts, hoe beter ze scoren. Met een absolute topscore voor blogposts die langer zijn dan 3000 woorden, zo staat ook beschreven in het boek Dit is Content Marketing (LannooCampus, 2020). Een eyeopener voor heel wat merken.

 

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.