Schokkende cijfers: 46%

Wednesday, January 29, 2020

Hoe zit het met content marketing? What is hot? What is not? Aan de hand van een sprekend cijfer bieden we je de komende maanden de nodige duiding. Beginnen doen we met … 46%.

Dit percentage komt uit een studie van de Europese vakvereniging ICMF en verwijst naar het aandeel van contentproductie in de totale contentbudgetten. Voor alle duidelijkheid: het gaat om de situatie in ons land. Zowat de helft van de gespendeerde euro’s gaan naar de productie van straffe content.

Het gemiddelde van alle landen die lid zijn van ICMF (Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Noorwegen, Denemarken, Slovenië, Tjechië en België) bedraagt 36%.

Conclusie? In ons land blijven we nog te veel hangen in het produceren van content. Voor andere elementen, waaronder strategie en meten, is nog te weinig aandacht.

Meer nog, het aandeel van strategie (9%), contentdistributie (15%), en measurement (6%) is in België het laagste van alle deelnemende landen. Op het vlak van content promotion zitten we in de middenmoot.

Meer info over de ICMFstudie vind je hier

 

Newsletter

Benieuwd naar de nieuwste trends in content marketing? Schrijf u in en ontvang onze newsletter in uw mailbox.