Heel wat merken zetten content marketing in om hun geloofwaardigheid te versterken. En met succes. Maar liefst 95% van de B2B-klanten zien content als een teken van geloofwaardigheid.
Zelden hielden cijfers elkaar zo is evenwicht. Waar 95% van de klanten in een B2B-context aangeeft dat content voor hen een belangrijke graadmeter is om de geloofwaardigheid van een producent of leverancier te beoordelen (zo blijkt uit het Demand Gen Report), zegt 96% van de succesvolle contentmarketeers dat content marketing hen geholpen heeft om geloofwaardigheid op te bouwen bij hun publiek (zo blijkt dan weer uit onderzoek van het Content Marketing Institute).
Content is niet alleen zeer belangrijk om die geloofwaardigheid op te bouwen, geloofwaardigheid an sich is een steeds crucialer element in de relatie met de consument.
Dat we leven in de ‘privacy first age’ heeft daar veel mee te maken. Persoonsgegevens kunnen enkel gebruikt worden mits goedkeuring van de persoon zelf en succesvolle advertising tools als third party cookies staan op het punt te verdwijnen. Het aanbieden van content is een van de enige manieren die overblijven om een consument te overtuigen zijn persoonsgegevens na te laten. Content-for-data wordt een steeds populairdere techniek. Contentmarketeers weten wat gedaan…