Op de centrale website, met o.a. het Simply you-platform, wil Carrefour de Belgische consument praktische en oplossingsgerichte tips, advies en recepten bieden voor elke dag van de week.
Zo staat Carrefour als 'menselijk' merk dicht bij haar klanten.
De uitdaging
‘Simply you’ wil een breed lifestyleprogramma bieden dat gaat over het dagelijkse leven van vrouwen die houden van koken. Het platform wil in de eerste plaats sales boosten, traffic genereren naar de winkel, het huismerk in de kijker zetten en klanten aanzetten om nieuwe producten uit te testen. Carrefour wil de band tussen het merk en de klanten versterken, haar imago positief beïnvloeden en loyaliteit verhogen.
De oplossing
De centrale Carrefour-website integreert alle content. De klant vindt er in 1 klik ‘Simply you’ recepten, inspiratie, tips, productinformatie … Het contentplatform bestaat uit het Simply you printmagazine, de tweewekelijkse e-newsletter, inspiratieblog, Pinterest en zelfs foodbox. Alle content wordt gemaakt met én voor klanten. Ze nemen deel aan artikels, proberen recepten uit, brengen nieuwe ideeën aan, tonen hun culinaire creaties, delen hun mening, geven hun eigen versie van een recept, enz.
Het resultaat
De Custometer toont volgende resultaten:
- 93% vindt het interessante en nuttige informatie
- 93% wordt aangezet om nieuwe dingen uit te proberen
- 92% profiteert zo van een bepaald aanbod
- 85% staat positief tegenover het merk en de producten van Carrefour
- 82% leert nieuwe dingen bij over Carrefour
- 85% vindt dat Carrefour open communiceert
- 85% vindt Carrefour betrouwbaar
- 80% vindt Carrefour innovatief
MEER INFO
- BRAND: Carrefour
- AGENCY: Propaganda & BeContent
- ONTDEK: