Sustainable Stories: 4 cases rond duurzaamheid
Op 18 mei organiseerden AP Hogeschool en Kanaal Z de eerste editie van Sustainable Stories, een webinar en tv-reeks over het belang van communicatie bij duurzaamheidsinitiatieven van bedrijven. Custo was trotse partner. We gaan in deze editie van de Content Talk dan ook graag wat verder op het ingeslagen pad.
1. Carrefour neemt klanten mee langs zijn lokale producenten
Lokale producten zijn voor supermarkten een onderscheidend element. Bij Carrefour maken ze al sinds 2018 deel uit van het programma Act For Food. Alleen… hoe maak je dit duidelijk voor consumenten? Propaganda kwam met Tournée Locale, een wandelgids langs mooie plekjes in België én lokale producenten van Carrefour.
2. Like Minds en Cartamundi schrijven hartverwarmend CSR-rapport
Eind 2020 vraagt Cartamundi aan haar trouwe contentpartner Like Minds om haar allereerste CSR-rapport te schrijven. An Christiaen, Global CSR Manager bij Cartamundi, heeft een duidelijk doel voor ogen: “Het rapport moet aansluiten bij onze producten, dus liefst niet te traditioneel.” Ans visie vindt een goede buur in de storytelling van Like Minds. Enkele maanden later is het hartverwarmende Good Neighbor Report 2021 klaar om alle stakeholders wereldwijd te overtuigen.
3. MyTrustO bindt strijd aan tegen schuldenindustrie
Incassobureaus en deurwaarders zorgen er vaak voor dat mensen met schulden in een neerwaartse spiraal terechtkomen. Eén onbetaalde factuur wordt al snel een bodemloze put in een fundamenteel onethisch systeem. MyTrustO wil die schrijnende situatie een halt toeroepen en kreeg daarvoor de hulp van com&co.
4. Winkel toont duurzaamheidsstrategie JBC
'Go Forward’ heet de duurzaamheidsstrategie van JBC. Die wordt concreet in de vernieuwde stadswinkel in Leuven, waar heel wat ruimte voorzien is voor content rond het thema en de inspanningen van JBC. Een kolfje naar de hand van BeContent.