Op 18 mei organiseerden AP Hogeschool en Kanaal Z de eerste editie van Sustainable Stories, een webinar en tv-reeks over het belang van communicatie bij duurzaamheidsinitiatieven van bedrijven. Custo was trotse partner. We gaan in deze editie van de Content Talk dan ook graag wat verder op het ingeslagen pad.
De primeur van Sustainable Stories was voorzien op 18 mei. Die dag presenteerde Lisbeth Imbo vanuit de studio van BeContent een talkshow over duurzaamheid bij bedrijven en het belang van communicatie (en vooral content marketing) om dergelijke initiatieven tot een succes te maken.
Experts als Wannes Hubau (prof en klimaatwetenschapper aan UGent en het Afrikamuseum), Peter Wollaert (CIFAL Flanders), Ann Maes (FLRISH), Pieter Conings (Ecover), Kenny Defrijn (Too Good To Go), Valerie Geluykens (JBC) en Michel Libens (Propaganda – Custo) gaven mee hoe belangrijk duurzaamheid is voor onze planeet, welke rol bedrijven daarin kunnen spelen, en hoe communicatie essentieel is om het tot een succes te maken. AP-docenten Ilse Van Looveren, Chris Van Gils en Frederik Picard voegden onderzoeksresultaten en andere input toe.
Tussen 21 en 24 mei was de uitzending ook op Kanaal Z te zien.
Met vier straffe cases gaat Custo – dat partner van dit event was – dieper in op de link tussen duurzaamheid en content marketing: van duurzaamheidsverslag over wandelroutes tot content op het winkelpunt. Carrefour, Cartamundi, JBC en MyTrustO zorgen voor de inspiratie.