Content Marketing World, editie 2022. De experts uit de wereld van content marketing verzamelden in Cleveland, Ohio. Frank Geerts, Creative Director van The Fat Lady, was erbij en bundelde vijf quotes.
“We will become acquisitors of audiences, and platforms that grow audiences”
Robert Rose
Met authentieke contentplatformen kan je het publiek écht raken en zo hun vertrouwen – en hun data – winnen. Niet alles draait om conversies. Want content marketing is niet gewoon een kans, maar een verantwoordelijkheid.
“Voice is the new logo”
Ann Handley
Je eigen stem vinden in je schrijfsels is bijzonder belangrijk. ‘Voice is the new logo’ was de hoofdgedachte van Ann Handleys keynote. Een unieke tone-of-voice zorgt voor herkenbaarheid en helpt je een trouwe aanhang te vergaren.
Ook vorig jaar bood Ann Handley de aanwezigen veel stof tot nadenken
“The most important new skill for content marketers is understanding acquisitions”
Joe Pulizzi
Succesverhalen in content marketing hebben vaak tijd nodig. Tijd winnen kan via overnames. Ook op kleine schaal zijn samenwerkingen mogelijk en kan je nieuwe doelgroepen bereiken, met alle positieve gevolgen van dien.
“Are you a creator or a changemaker?”
Mark Harrison
Maak het verschil, ook als content creator. Streef doelgericht én met resultaat naar gelijkheid, diversiteit en inclusie. ‘People’ een centrale plek geven in de marketingmix is een goed startpunt.
“Answer the questions that Google can’t answer”
Andrew Davis
Onderscheidende content als katalysator van de marathon die content marketing is of zou zijn. Vergeet de FAQ’s, ga op zoek naar de Rarely Asked Question en boek bijzondere resultaten dankzij een klein maar zeer geïnteresseerd publiek.
De terugblik van Frank Geerts op Content Marketing World
Andrew Davic op CMW 2021: is dit model het nieuwe normaal ?