Waarom content belangrijk is voor je SEO

14 oktober 2022

Zoekmachines hechten steeds meer belang aan kwalitatieve search results, wat zoveel betekent als links naar pagina’s met relevante informatie. Investeren in originele en kwalitatieve content is dan ook cruciaal om hoog op de searchpagina te verschijnen.

De cijfers vanuit het onderzoek van Brafton in de infographic spreken eigenlijk voor zich. We geven je de belangrijkste resultaten hieronder ook in ‘tweetable’ versie.

Waarom is content belangrijk voor je SEO?

  • 92% van de marketeers vindt de creatie van content ‘very’ of ‘somewhat’ efficiënt voor SEO.
  • 76% van de marketeers met strategische SEO-campagnes investeert in de creatie van content.
  • 20% van social mediaposts linkt naar content.

En hoe helpt content je conversie te verhogen?

  • 61% van de consumenten is meer geneigd te kopen bij bedrijven met custom content.
  • 52% van de consumenten zegt dat blogs impact hebben op hun aankoopbeslissing.
  • 57% van de marketeers heeft nieuwe klanten binnengehaald dankzij blogs.

In één oogopslag

Starten met content marketing: hoe doe je dat?

Starten met content marketing: owned, paid en earned media

Mis niets over content marketing

Schrijf je in op onze nieuwsbrief